Godgiven, Low EP (2013)

by Gabriel Szünder

A Godgiven a Freeflyzone nevű formáció romjain alakult 2012 januárjában. Az elején a GG az FFZ-t plusz Petró Tamás gitárost jelentette. Azóta történt egy változás az együttes soraiban: exit Petró Tamás ki, enter Antal Tamás. Őszintén szólva, ezek az információk nekem nem valami sokat mondanak, mert sosem hallottam a Freeflyzoneról, de biztos van aki nálam tájékozottabb. Az volt állítólag a metamorfózis oka, hogy a Freeflyzone tagjai az eredeti grunge/stoner stílusnál egy „keményebb, sodróbb” zenét akartak játszani. A múlttal való szakítás nem volt viszont teljes, hiszen a Low EP öt újra felvett FFZ dalt tartalmaz.

Érdekesnek találom mikor egy zenekar újraértelmezi magát, úgyhogy megkerestem a neten a számok eredeti változatait. Végül is tényleg nem történt más, mint hogy a Godgiven bekeményítette a Freeflyzone nótákat. Olyan ez, mintha természetes úton remixelték volna őket. Alapjában véve minden jó grunge dalnak van egy metalos potenciálja, és itt ez lett előtérbe helyezve. Jól is működik a durvítás gyakorlatilag minden dal esetében. A Serenety Prayer például úgy szól mint egy újkori Alice In Chains szerzemény. Talán csak az EP-t nyitó Godmode volt élvezhetőbb az eredeti szellősebb verzióban. Amúgy szerintem a groove-os Eyedrop a legjobb szám az öt közül, meg az ennél valamivel komplexebb Bruce Willisizing. Kár is lett volna egy ilyen jópofa című dalt elrontani.

Kíváncsi vagyok, milyenek lesznek majd a már Godgivenként írt nóták.