Elendil, Void Of Stars (2012)

by Gabriel Szünder

Ha rajtam múlna, tíz évre betiltanék mindenféle tolkienes zenekarnevet, meg úgy általában minden Tolkien referenciát a heavy metalban. Meg vagyok róla győződve, hogy ez a metal szcéna részleges gyógyulásához vezetne. Másfelől így legalább könnyebb kategorizálni a bandákat. Egy Elendil például csakis prog-power vagy sympho metalt játszhat. Itt az utóbbiról van szó. Ez csak annyiban jelent problémát, hogy sympho metal ügyben nekem mindenféle furcsa előítéletem van. Én a Nightwishtől is csak a két Tarja nélküli lemezt szeretem, a NW követő együtteseket meg messziről el szoktam kerülni. Azt meg sajnos igazán nem lehet mondani, hogy az Elendil eredeti módon viszonyul a dicsőséges Holopainen örökséghez.

A Void Of Stars mp3 csomagot Simon Örs küldte be, aki feltételezhetően ugyanaz a Simon Örs aki a My Hands In Chainsben is érdekelt. Ugyanis mindkét zenekar Marosvásárhelyen székel. Simon mester azt írja a tolkienes együtteséről, hogy bár 2009 őszén „különösebb célok nélkül” alakult meg, 2010 nyara már a helyi eRock stúdióban találta őket, ahova az első album elkészítésének céljából vetették be magukat. A Void Of Starsra végül kilenc plusz egy dal került fel. A plusz egy a Wonder, ami 2012-ben lett rögzítve már „új felállásban, más énekesnővel és gitárossal”. A „más énekesnőt” Ferencz Annamáriának hívják. De vajon ki énekel a többi kilencen számban? A Facebookon Bakó Blanka – vokál/vocals, illetve Szávuly Júlia – vokál/vocals vannak feltűntetve mint „Former members”. Rákérdeztem Simonnál, aki nagyon kedvesen fel is világosított: a Voidon (mínusz Wonder) Szávuly Júlia énekel. Nem mondom, hogy Júliának nincs hangja (mert van), de a stílusa egy picit megviselte az idegeimet. Szóval, az énekesnőváltás szerintem jót tett a zenekarnak, mindegy milyen megfontolásból történt. Annamária hangja azért több árnyaltra képes.

A Void Of Stars nagy problémája a hangzás. Demónak még mondjuk elmenne, de ha jól értettem ez egy debütlemez. Bár ami azt illeti, hallottam már demót is, ami ennél jobban szól. Még Romániában felvett demót is. Itt megint külön ki kell emelni a Wonder című nótát, ami a többinél egy fokkal jobban szól. Ez különben a jövő Elendilének az előképeként funkcionál, és azt bizonyítja, hogy a banda képes a fejlődésre.

Az Elendil tavaly decemberben megnyerte a Peron Music erdélyi tehetségkutató versenyt, úgyhogy októberben ott lesznek a Hangfoglaló döntőjén. Ennek csak örülni lehet. Ráadásul, a Magica sem azért jutott oda ahova, mert valami világfelforgató zenét játszik. Ez alapján, az Elendilnek sincs oka aggodalomra.