Kissin Dynamite, Money, Sex & Power (AFM, 2012)

by Gabriel Szünder

Még meg sem hallgattam a Money, Sex & Powert, még csak a csapat bemutatkozását olvasgattam az interneten és máris megkedveltem az öt sváb „rocksztárt”. A honlap szerint ugyanis 5 rock sztárról van szó, akik elkészítették a legújabb rock n’ roll remekművet. Erre csak azt mondhatom, hogy igen! Igen, ez a megfelelő hozzáállás. Senki sem lehet rock sztár, ha előbb a saját fejében nem válik azzá.

Amúgy megvannak nekem is az egészséges előítéleteim a német rockzenével szemben. Mikor például nekiveselkedtem az új Kissin Dynamite és Halestorm albumoknak, biztosra vettem hogy az amerikai banda jobban fog tetszeni. Aztán persze kiderült hogy Hannes és az ő csippendélzei többet tudnak arról a bizonyos rock n’ roll érzésről mint a Hale testvérek. Nehéz ezt elfogadni, de így kell nekem, az előítélet nem szép dolog. A Halestorm annyira modernkedőre vette a figurát, hogy sikerült elrontania az új nagylemezét – és ez csak azért fontos mert szimptomatikus. Köztudott dolog viszont, hogy aki egy kis bunkó rockzenére vágyik, nem kell Németországnál távolabb kutakodjon. Ezt a németek tényleg nagyon érzik.

Aki nem rajong nagyon a német rockzenéért, jobb ha a végétől kezdve hallgatja a Money, Sex & Powert. A Six Feet Under egy fél-akusztikus, bluesos – délies darab (és itt az amerikai délről lenne szó), egy kimondottan vicces szöveggel. A deutschmetalnak még a nyomát sem lehet felfedezni benne. Ezt így, ebben a formában, nem lehetne kijelenteni az összes többi dalról. Akit ezen a ponton elkap a KD fíling, már olyan dalok befogadására is fel lesz készülve mint a címadó, a Sex Is War, a Club 27, a Dinosaurs Are Still Alive vagy az Ego-Shooter. Vagy az összes többi. Nem is kell ehhez berúgni, maguk a dalok helyettesítik az alkoholt.

A Kissin Dynamite valójában nem a nyolcvanas évek amerikai bandáinak a mai német változata, hanem a mai svéd rock n’ roll bandáknak a német változata. De megvan a Kissin Dynamitenak is a maga bája.